Specifikationer

Model
1200
Variant
De Luxe
Kilometer kørt
1.000
1. registrering
December 1957
Modelår
1957
Motor
1,2
Grøn ejerafgift
Geartype
Manuelt gear
Km/l
12,9
HK/Nm
30 HK / 75 Nm
Type
Tophastighed
110 km/t
Drivmiddel
Benzin
Højde
150 cm
Længde
407 cm
Bredde
155 cm
Trækhjul
hjul
ABS bremser
Nej
Vægt
Døre
2
Farve
Beige

Beskrivelse

Bud + 400.000kr .modtages Volkswagen T1 Single-cab pickup, lavet som Kreidler kunde-servicebil, komplet sæt med top-istandsat Kreidler Florett fra 1966 medfølger.

Den første generation af Volkswagen Type 2 med den delte forrude , uformelt kaldet Microbus, Splitscreen eller Splittie blandt moderne fans, blev produceret fra 8. marts 1950 til slutningen af ​​1967-modelåret. Fra 1950 til 1956 blev T1 (det hed det ikke på det tidspunkt) bygget i Wolfsburg ; fra 1956 blev den bygget på den helt nye Transporter -fabrik i Hannover . Ligesom Beetle brugte de første transportører den 1100 Volkswagen luftkølede motor , en 1.131 cc (69,0 cu in ), DIN -klassificeret 18 kW (24 PS ; 24 hk ), luftkølet flad-fire-cylindret 'boxer'-motor monteret bagi. Denne blev opgraderet til 1200 - en 1.192 cc (72,7 cu in) 22 kW (30 PS; 30 hk) i 1953. Et højere kompressionsforhold blev standard i 1955; mens en usædvanlig tidlig version af 30 kW (41 PS; 40 hk) motoren debuterede udelukkende på Type 2 i 1959. Alle 1959-modeller, der beholder den tidlige motor i dag, er sjældne. Da motoren blev udgået næsten øjeblikkeligt, blev der ikke stillet reservedele til rådighed.

De tidlige versioner af T1 indtil 1955 blev ofte kaldt "Barndoor" [15] [16] (tilbagevirkende kaldt T1a siden 1990'erne), på grund af det enorme motordæksel bagpå, mens de senere versioner med en let modificeret krop (taglinjen) over forruden er forlænget), mindre motorrum, og 15" vejhjul i stedet for de originale 16" kaldes i dag for T1b (igen, kun kaldt dette siden 1990'erne, baseret på VW's retrospektive T1,2,3,4 osv.). navnesystem). Fra modelåret 1964, hvor bagdøren blev gjort bredere (samme som på karnappen eller T2), kunne køretøjet omtales som T1c. I 1964 blev der også introduceret en valgfri skydedør til passager-/lastområdet i stedet for de udadhængslede døre, der er typiske for varevogne.

I 1962 blev en tung transporter introduceret som fabriksoption. Den havde en lastkapacitet på 1.000 kg (2.205 lb) i stedet for de tidligere 750 kg (1.653 lb), mindre, men bredere 14" vejhjul og en 1,5 L, 31 kW (42 PS; 42 hk) DIN-motor. Dette var så succes, at kun et år senere udgik 750 kg, 1,2 L Transporteren. Modelåret 1963 introducerede 1500-motoren – 1.493 cc (91,1 cu in) som standardudstyr til det amerikanske marked med 38 kW (52 PS; 51 hk) DIN med en 83 mm (3,27 tommer) boring, 69 mm (2,72 tommer) slaglængde og 7,8:1 kompressionsforhold. Da Beetle modtog 1,5 L-motoren til 1967-modelåret, blev dens effekt øget til 40 kW (54 PS) ; 54 hk) DIN.

Den tyske produktion stoppede efter modelåret 1967; T1 blev dog stadig fremstillet i Brasilien indtil 1975, hvor den blev modificeret med en 1968-79 T2-stil frontende og store 1972-vintage baglygter til den såkaldte "T1.5" og produceret indtil 1996. Den brasilianske T1'er var ikke identiske med de sidste tyske modeller (T1.5'eren blev lokalt produceret i Brasilien ved hjælp af stempelmatricer fra 1950'erne og 1960'erne til at skære ned på retooling, sammen med Beetle /Fusca, hvor karrosseristilen fra før 1965 blev bibeholdt) , selvom de havde nogle karakteristiske træk ved T1a, såsom lastdørene og fem-studs 205 mm (8,1 tommer) Pitch Circle Diameterfælge. Hjulspor varierede mellem tysk og brasiliansk produktion og med 14-tommer, 15-tommer og 16-tommer hjulvarianter, men forreste spor varierede normalt fra 1290 mm til 1310 mm og bagerste spor fra 1370 mm til 1390 mm.

Blandt amerikanske entusiaster er det almindeligt at henvise til de forskellige modeller ved antallet af deres vinduer. Den grundlæggende Kombi eller Bus er 11-vinduet (alias tre-vindues bussen på grund af tre sideruder) med en delt forrude, to vinduer foran i kabinen, seks bagerste sideruder og en bagrude. DeLuxe-modellen havde otte bagerste sideruder og to bagerste hjørneruder, hvilket gjorde den til 15-vinduer (ikke tilgængelig i Europa). I mellemtiden er soltaget DeLuxe med sine yderligere otte små ovenlysvinduer derfor 23-vinduet. Fra modelåret 1964, med sin bredere bagdør, blev de bagerste hjørneruder udgået, hvilket gjorde de to sidstnævnte til henholdsvis 13-vinduer og 21-vinduer. Varianterne med 23 og senere 21 vinduer bærer hver kaldenavnet "Samba" eller i Australien officielt "Alpine" .

Finansiering

Vi tilbyder lynhurtig finansiering i samarbejde med Santander Consumer Bank. Med eller uden udbetaling fra kr. 5.000- op til 500.000kr.

VW 1200

1,2 De Luxe

Ring for pris

Nyeste biler

Nyhed
El bil
Fjern favorit
Tilføj favorit
Hyundai Kona EV Essential

Hyundai Kona

65 EV Essential
Modelår
2025
Km
14
Drivmiddel
El
DKK 264.900,-
Kontantpris
Nyhed
El bil
Fjern favorit
Tilføj favorit
Hyundai Kona EV Essential

Hyundai Kona

65 EV Essential
Modelår
2025
Km
9
Drivmiddel
El
DKK 264.900,-
Kontantpris
Nyhed
Fjern favorit
Tilføj favorit
Nissan Qashqai Dig-T 115 Tekna

Nissan Qashqai

1,2 Dig-T 115 Tekna
Modelår
2014
Km
140.000
Drivmiddel
Benzin
DKK 99.700,-
Kontantpris
Nyhed
El bil
Fjern favorit
Tilføj favorit
BMW iX3 Charged

BMW iX3

Charged
Modelår
2021
Km
89.000
Drivmiddel
El
DKK 288.900,-
Kontantpris
Nyhed
Fjern favorit
Tilføj favorit
Peugeot 208 BlueHDi 100 Allure Sky

Peugeot 208

1,5 BlueHDi 100 Allure Sky
Modelår
2020
Km
81.000
Drivmiddel
Diesel
DKK 114.900,-
Kontantpris
Nyhed
El bil
Fjern favorit
Tilføj favorit
VW ID.Buzz Cargo Comfort+

VW ID.Buzz

79 Cargo Comfort+
Modelår
2025
Km
17
Drivmiddel
El
DKK 329.900,-
Ekskl. moms
Nyhed
Fjern favorit
Tilføj favorit
Citroën C4 e-HDi 112 Seduction

Citroën C4

1,6 e-HDi 112 Seduction
Modelår
2012
Km
339.000
Drivmiddel
Diesel
DKK 29.900,-
Kontantpris
Fjern favorit
Tilføj favorit
Renault Captur dCi 115 Intens EDC

Renault Captur

1,5 dCi 115 Intens EDC
Modelår
2020
Km
120.000
Drivmiddel
Diesel
DKK 164.900,-
Kontantpris